Nešvary českých motoristů.
Dnes se tak trochu netradičně budu věnovat oblasti, se kterou se potkáváme dnes a denně, a to je doprava. Zkusím rozebrat 3 typické nešvary českých motoristů a 2 typické nešvary silničářů.
1. Zkratkáři.
Toto jsou motoristé, kteří mají pod svojí rozlišovací schopností to, kudy vlastně jedou. Je jim zcela jedno, zda-li je cesta široká a pohodlná, a nebo jestli je to úzká 2-metrová ulička v obydlené čtvrti s kočičími hlavami. Pro ně je jenom jedno hlavní kritérium, a to, aby cesta byla pokud možno nejkratší. Takže se občas stane, že motorista jede do prudkých kopců, cvakají mu gumy na kočičích hlavách a trasa není ani o metr kratší, protože ta zkratka vede po odvěsnách, a ne po přeponě, což si mohou celkem bez problémů změřit v mapě. Kdo neví, co jsou odvěsny a přepony, článek zde: https://sk.wikipedia.org/wiki/Odvesna
2. Parkování na chodníku.
Další oblíbený nešvar. Celkem chápu, když má někdo krámek na hlavní ulici a potřebuje vyložit zboží, tak mu leckdy nic jiného nezbývá. Bohužel se u nás stále mohou otevírat obchody, které potřebují zásobování a nemají k tomu k dispozici žádný zadní trakt, aby se při vykládání zboží nemuselo stát na chodníku. Ale existují i tací motoristé, kteří by mohli zaparkovat za rohem na vyhrazeném parkovišti, ale to by museli udělat pár kroků navíc, což se jim ale vůbec nechce.
3. Jeden člověk v autě.
Také celkem častý jev dnešní doby. Kdoví proč si většina motoristů kupuje auto se 4-mi sedačkami, když 90% času sedí řidič sám pouze na jedné. Kdyby se nad tím zamysleli, tak by jim zákonitě došlo, že pokud jeden motorista v autě zabírá 4 metry čtvereční a je zrovna ranní špička, tak má dost vysokou šanci, že zůstane viset v koloně. A přitom už se dnes dají bez problémů koupit auta pro dvě osoby, dokonce už i pro jednu. https://autoroad.cz/novinky/36518-renault-twizy-cargo-mikroauto-jako-nakladak https://www.auto.cz/ima-colibri-nemecke-jednomistne-mikroauto-uz-ma-vazne-zajemce-78290. Není bez zajímavosti, že dokonce i v USA už řeší tento problém, na evropské poměry velice originálně speciálními pruhy pro auta, ve kterých jede víc, než jeden motorista: https://en-m-wikipedia-org.translate.goog/wiki/High-occupancy_vehicle_lane?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=nui,sc
Nyní se také podíváme na dva typické nešvary silničářů.
1. Díry na silnicích.
Tak to je motoristická klasika. Ani po třiceti letech od pádu komunismu jsme se tohoto nešvaru nezbavili. Nejenom, že dokonce i na pražských silnicích zejí díry v takovém množství, že silnice spíše vypadá jako ementálský sýr, ale je zde i vyšší riziko nehody, utržené poloosy u auta, ale také velké riziko pádu například na koloběžce.
2. Pomalá výstavba silnic.
To je další věc. Například v bývalém východním Německu už má Berlín dostavěný dálniční obchvat, Praha na jeho dokončení stále čeká. Dálniční síť bývalé DDR už je také na slušné úrovni, u nás zatím máme dokončeny pouze dálnici D2, D5 a D8. Na dokončení stále čeká dálnice D1, D3, rychlostní silnice R4, R5, R6, R7, R10 a dálnice D11. Perličkou na samotný závěr článku je zpráva ze Slovenska, kde se Košice konečně dočkaly kompletní dálnice do Bratislavy, má to ale jeden háček - na cestu je třeba si koupit maďarskou dálniční známku, protože cesta vede přes Budapest a Györ. Také se může slovenskému motoristovi stát, že se mu Budapešť zalíbí a do Bratislavy ani nedojede. Nakonec je to do ní z Košic podstatně blíž než do Bratislavy, protože Košice jsou od Budapešti na východ a Bratislava na západ. Článek zde: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/z-bratislavy-do-kosic-konecne-po-dalnici-ano-ale-pres-budapest-153549
Hezký den!
Tomáš Kučera
Schizma české politiky.
Dnes se podíváme na to, co je to schizma, proč se vytvořilo v české politice a jak se tohoto nepříjemného jevu zbavit.
Tomáš Kučera
Jak funguje důchodový systém.
Dnes se podíváme na to, jak funguje důchodový systém. Vysvětlíme si, proč je průběžný, co je to demografická křivka a jak udržet finanční rovnováhu v systému.
Tomáš Kučera
Zelená vlna.
Tak dneska bych chtěl pojednat o tom, proč se dnes, kdy jezdí na silnicích násobně víc aut, nezavede znovu zelená vlna.
Tomáš Kučera
Slovensko v karanténě.
Tak dnes se budu věnovat tématu, které bez debaty hýbe celým světem, a to je světová bezpečnostní situace po bezprecendentních krocích z ruské strany.
Tomáš Kučera
Jak u nás fungují soudy.
Tak pokud čekáte, že tady budu rozebírat důvody, proč byl Babiš opět zproštěn obvinění, tak ne. Dnes se budu zabývat tím, co vás čeká, když se budete odvolávat proti rozsudku prvoinstančního soudu.
Další články autora |
Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili
Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...
Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce
Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...
Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru
Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...
Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini
Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...
Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda
Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...
Bakterie z vody letos zabíjí častěji, zemřelo už 23 lidí. Řada nákaz uniká
Premium Kromě jiných infekcí se v Česku letos více šíří i smrtelnější legionářská nemoc, která se...
Slovensko k tragédii směřovalo dlouho, tímhle prohráli všichni, míní expert
Premium Bývalý slovenský novinář a bezpečnostní expert Milan Žitný je přesvědčen, že k tragické události,...
V Kladně hořel sklad olejů a autodílů, škoda je čtyřicet milionů korun
V kladenské ulici Železničářů ve čtvrtek hořela průmyslová hala se skladem olejů a autodílů. U...
Soud v Haagu začal řešit Gazu. Genocida dosáhla strašlivé úrovně, zaznělo
Genocida, kterou Izrael páchá v Pásmu Gazy, dosáhla strašlivé úrovně, prohlásil zástupce...
- Počet článků 73
- Celková karma 11,41
- Průměrná čtenost 720x