Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Statisíce mladých ovšem už od 50. let poslouchaly Your station of the stars, Radio Luxebmourg. Technická kvalita sice nic moc, ovšem zejména anglo-americké novinky se tam hrály okamžitě, a ti skvělí dýdžejové. Jeden z nich, Tony Prince, jako vůbec jedinej západní DJ vystoupil v totalitním Československu, a to v roce 1970 v Praze, Brně a v Karlových Varech.

0 0
možnosti
TB

no jo začínal proud hudby kolem 20 hodiny a kolem 3,30 našeho času končily, měl jsem noční a seděl na velíně a hudba mi pomáhala neusnout

0 0
možnosti
PL

Díky za připomenutí.

Vysílače Jauerling (rakouské rádio a Tv) a Ochsenkopf (západoněmecké rádio a Tv) hrály zásadní roli při "nepřátelské indoktrinaci našeho pracujícího lidu západními ideodiverzními centrálami".;-)

Však kde to šlo, tak je místní komunisti, coby oficiální státní média zemí, se kterými jsme měli plno mezinárodních smluv, "nerušili", ale "přebíjeli" velmi silnými lokálními kmitočty na kanálech jakoby náhodou těsně vedle. ORF přesto bylo chytatelné až do Olomouce a ARD do Děčína...

Nedělní večerní hitparády na Ö3 nebo na "Anténě" byly pro puberťáky prostě "mus".R^

0 0
možnosti
TB

rušená byla jen svobodná Evropa, Hlas Ameriky, nerušený, vysílal na SV 257 m, a Londýn rovněž na SV na 251m. Někde vysvětlovalo proč nebyly tyto stanice rušené. Protože byly krytí MZ příslušné země, jinak obě stanice vysílaly na KV. Dalo se chytit ledacos, třeba i Vatikán. Hlas Ameriky vysílal 2x denně dle SČ v 15 hodin a 21 hodin vždy hodinu, v 17,30 se dal chytnout taky, ale bylo jenom 30 minut, pak tu bylo i Deustche Welle a Deutsche Funk vždy ve večerních hodinách na SV, na KV šel i ve 20 hodin Londýn na 30 minut a ty německé vysílače od 20,30 do 21 hodin

0 0
možnosti

Hlas Ameriky a další nemohly být rušeny protože to byly oficiální státní stanice, podobně jako naše Radio Prague, to by si zase bolševik nedovolil, protože jistou formou spolupracoval zejména s TV evropskými organizacemi.

1 0
možnosti
LV

Ö3 jsme poslouchali v Žižkových kasárnách v Kroměříži v letech 1981 - 83 na rádiu Tesla, bohužel už si nepamatuji typ. Mělo to normálně VKV západní normu. Když jsem se vrátil do civilu, koupil jsem si teslácké rádio, tuším, že se jmenovalo Soprán, taky se západní VKV normou. A se směrovou anténou, kterou jsem si koupil v domácích potřebách jako stavebnici pro odpovídající vlnový rozsah, jsem chytal Ö3 i v Praze. Nepotřeboval jsem k tomu žádné korektory, převaděče ani nic podobného.

A západní muziku hráli na Vltavě - v pátek a v sobotu na Větrníku, v neděli v Rytmu.

Ne, že bych tím chtěl nějako podporovat bývalý režim, ale tak to prostě bylo.

0 0
možnosti
LV

Pamatuju si to dobře. Byl to Soprán - http://www.oldradio.cz/ts635.htm

0 0
možnosti
JH

J43a64n 24H76a68r92v48a80n

4. 1. 2023 19:43

Na VKV se dříve nedalo nic ze Západu chytit - naše stanice vysílaly v pásmu OIRT, kdežto západní podle normy CCIRT. V Amatérském rádiu ale vyšel návod na konvertor, který jsem si vyrobil a poslouchal Ö3 a jiné.

Co se týče televize, tak u nás šel Ochsenkopf chytat i na záclonovou tyč. Později ale začali Němci vysílat i na kanálech od 20 výše, kdežto naše televize měly jen kanály 1 - 12. Ale opět v Amatérském rádiu vyšlo schéma konvertoru. Pamatuji, že do něj bylo potřeba tranzistory AF 139, které u nás nebyly. Táta ale znal autobusáka který do NSR (- tehdy) jezdil a ten mi je tam koupil, takže i TV byla.

0 0
možnosti
MB

Taky jsem poslouchal zahraniční zprávy. Zejména na chatě. Dodnes vidím- Legendární trazistorák Orionton (MLR). 2 placaté batrtie Slaný + nezbytná gumička od zavařenin. Každou hodinu zprávy a vždy se ozvalo - "Zprávy ze zahraničí. Sovětský svaz"! :-) Vážně, já si to nesu celý život. Včetně klejícího otce ...

0 0
možnosti
LS

Mám rád takové informace o vysílání rádií.

Pro mne bylo poslouchání takových, zakázaných rádií neskutečné dobrodružství. Rušené vysílání, poslouchane na gramorádiu Traviata, pana Karla Kryla, který se představoval z Mníšku pod Alpou.

Co pan Nikl? Co mu jeho rodiče k tomu k té době řekli, když se odvolává na jejich poznatky..

Aneb... Identita Nikl je ....

0 0
možnosti
JH

J33a43n 25H26a86r88v51a90n

4. 1. 2023 20:01

Dodnes si pamatuji krátkovlná pásma na kterých se vysíllalo - 13, 16, 19, 25, 31, 49 m. Pásmo 13 m rádia často neměla a většinou nebylo rušené. Už ale desítky let není potřeba KV zapínat, veškerá rádia poslouchám jen přes internet.

Kde jsou ty doby, kdy jsem si zapojil první krystalku ... ;-(

0 0
možnosti
Foto

Děkuji za tento článek a připomenutí starých dob, kdy pro lidi nežijící přímo v pohraničí byly tyto signály jistě vítaným obohacením šedé každodennosti. My, kdo jsme bydleli v pohraničí blízko svobodnému světu, jsme chytali jak na VKV, tak v TV pásmech stanice od sousedů docela běžně, vnímali jsme jejich příjem jaksi automaticky. Vzpomínám si, že jsem jako mladý muž sledoval pravidelně hitparádu na Bayern III - a byl, co se pop music týká, v obraze. Příjemné ohlédnutí.---Pokud jde o seznam západních VKV stanic, rozesílal jsem na konci 80. let, ještě za komunismu, strojopisné kopie oběžníků s přehledem evropských VKV vysílačů včetně západních. Tuto nabídku otiskl týdeník Rozhlas, který zveřejnil s mým svolením moji tehdejší adresu, a já jsem pak dostal stovky dopisů od zájemců o tuto moji privátní aktivitu. Vy jste se k tomu tenkrát, jak je zřejmé, nedostal. To vše ale odvál čas, dnes už takové soukromé služby jednotlivců nejsou zapotřebí.

1 0
možnosti
  • Počet článků 71
  • Celková karma 11,06
  • Průměrná čtenost 740x
Vystudovaný ekonom střední školy s praxí ve výrobní sféře.

Seznam rubrik