Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem letěl do Mnichova část 2.

Dnes navážeme na první díl mé cesty do Mnichova, kde jsme s vyprávěním skončili v mnichovské letištní hale.

1. Letištní hala.

Už při přistání jsme zažili tři překvápka, jedno, že se dost dlouho čekalo na přistavení schůdků, to druhé, že hala letiště je postatně větší, než je pražské, a za třetí, že je dost nepřehledné.

 

2. Hledání stanice S-Bahnu

Už při zběžném obhlédnutí haly letiště jsem zjistil, že konce nejde dohlédnout, a že mám před sebou něco mnohem většího, než je pražské letiště. Zkusmo jsem tedy zkusil jít stále rovně s tím, že se někde objeví směrovník ke stanici S-Bahn, odkud jezdí rychlovlak do centra Mnichova. No, často se objevovaly cedulky s nápisem Ausgang, což znamená východ, ale nikdo nepřipsal, kam se tudy vyjde. Když jsem ušel asi půl kilometru, narazil jsem na vlak, který projíždí mezi dvěma halami letiště, a který je zcela zdarma pro pasažéry aerolinek. Tak jsem to zkusil, na vlaku nápis Shuttle, jezdí to po takové zvláštní kolejnici, která je jenom jedna a doba jízdy do druhé haly asi 2 minuty. Když jsem tam dojel, i tam jsem začal pátrat po cestě na S-Bahn, ovšem také nikde nic. Nakonec jsem se poptal místních, ti mi doporučili jet zpátky a držet se směrovek Ausgang. To jsem nakonec udělal, což byla rada nad zlato, protože jsem došel ke dveřím, kde byl známý modrý emblém se zlatými hvězdami a upozornění, že vstupujeme na území EU a ať máme u sebe ID Card nebo Parsport. Vzhledem k tomu, že jsem euroobčan a stačí mi pro pobyt v Německu občanka, jsem neváhal a otevřel dveře. Vešel jsem do haly, kde už konečně byly i směrovky na S-Bahn. Vzhledem k tomu, že už jsem měl docela hlad, protože prohledávání haly zabralo hodinu a půl, jsem se šel najíst a poté již začal hledat způsob, jak se zakoupí jízdenka na mnichovskou MHD.

3. Odjezd do Mnichova.

Po příjemném obědě v přilehlé restauraci jsem začal řešit, jak si zakoupit lístek na MHD. Dopravní mnichovský systém se jmenuje MVV (Münchener Verkehr Verbund) a lze na něj zakoupit lístek jak v automatech, tak i v mobilní aplikaci. Zkusil jsem nejprve mobilní aplikaci, ale ta selhala na tom prostém faktu, že české platební karty nejsou homologované na německé snímače karet, a karty selhaly rovněž i při pokusu o zakoupení příslušného lístku v automatu. Nakonec nezbylo nic jiného, než použít hotové peníze, kde ovšem vyvstal další problém, že jsem měl u sebe jenom padesátieurovky, které ovšem stroj nebere. Naštěstí hned vedle automatu byla otevřená pobočka Erste Sparkasse, tak jsem poprosil o "Change", načež mi bylo promptně vyhověno, a s menšími nominálními bankovkami jsem u automatu konečně uspěl a zakoupil kýžený lísteček na 1 den s platností do 6 do rána následujícího dne a s pásmovou platností Letiště, což je zóna 6 až po zónu M, což je Mnichov celé město. Nezbylo už nic jiného, než se odebrat na Bahnhof a nastoupit do S-Bahnu, který v příjemném 5-ti minutovém taktu odjíždí směr München Hauptbahnhof. Nasedl jsem tedy do vlaku, a po příjemné asi 45-ti minutové jízdě jsem se vydal směr hotel vyřídit si již zabukované a zaplacené přespání.

4. Ubytování.

Takže po projetí z letiště přes centrum města jsem se dostal S-Bahnem, metrem a místním busem k hotelu na Ingostädter Strasse, kde proběhlo celkem bezproblémové ubytování. Zajímavostí v těchto hotelech je, že vám od ničeho nedají klíče, ale namísto toho dostanete kartičku na otevírání dveří od vašeho pokoje, která funguje také na rozjetí výtahu, který s vámi bez této karty nekomunikuje a nenavolí vám patro. Po ubytování a lehké svačince jsem se vydal do zlatého hřebu mojí cesty, totiž návštěvy muzea BMW, ale o tom vám napíšu zase za týden ve třetí části.

 

Autor: Tomáš Kučera | neděle 21.8.2022 11:12 | karma článku: 8,40 | přečteno: 396x
  • Další články autora

Tomáš Kučera

Jak funguje důchodový systém.

Dnes se podíváme na to, jak funguje důchodový systém. Vysvětlíme si, proč je průběžný, co je to demografická křivka a jak udržet finanční rovnováhu v systému.

28.4.2024 v 11:13 | Karma: 14,59 | Přečteno: 372x | Diskuse| Ekonomika

Tomáš Kučera

Zelená vlna.

Tak dneska bych chtěl pojednat o tom, proč se dnes, kdy jezdí na silnicích násobně víc aut, nezavede znovu zelená vlna.

13.4.2024 v 11:03 | Karma: 7,36 | Přečteno: 278x | Diskuse| Cestování

Tomáš Kučera

Slovensko v karanténě.

Tak dnes se budu věnovat tématu, které bez debaty hýbe celým světem, a to je světová bezpečnostní situace po bezprecendentních krocích z ruské strany.

10.3.2024 v 11:18 | Karma: 12,31 | Přečteno: 354x | Diskuse| Politika

Tomáš Kučera

Jak u nás fungují soudy.

Tak pokud čekáte, že tady budu rozebírat důvody, proč byl Babiš opět zproštěn obvinění, tak ne. Dnes se budu zabývat tím, co vás čeká, když se budete odvolávat proti rozsudku prvoinstančního soudu.

18.2.2024 v 11:07 | Karma: 14,50 | Přečteno: 468x | Diskuse| Společnost

Tomáš Kučera

O zlatém teleti.

V dnešním článku rozebereme prastarý biblický příběh, a zkusíme jej transponovat do dnešní doby, no a uvidíme, co z toho vyjde.

4.2.2024 v 10:16 | Karma: 10,08 | Přečteno: 244x | Diskuse| Ekonomika
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Česko a Německo sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, řekl Pavel

29. dubna 2024  6:03,  aktualizováno  16:40

Přímý přenos Německý prezident Frank-Walter Steinmeier zahájil dvoudenní návštěvu Prahy. Na Pražském hradě ho...

Hromadná nehoda poblíž letiště uzavřela Pražský okruh, jedno z aut skončilo na střeše

29. dubna 2024  16:33

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahují na 27. kilometru Pražského okruhu, kde...

Steinmeier si v Praze může zlepšit reputaci. Poškodil mu ji döner v Turecku

29. dubna 2024  16:05

Pondělní dvoudenní návštěva Česka s fotkami od Vltavy je pro německého prezidenta Franka-Waltera...

Člověk v tísni poprvé sbírá peníze na Palestince. Hamásu nepůjdou, slibuje

29. dubna 2024  15:35

Největší a nejznámější česká humanitární organizace se odhodlala k bezprecedentnímu kroku. Poprvé...

  • Počet článků 72
  • Celková karma 11,77
  • Průměrná čtenost 730x
Vystudovaný ekonom střední školy s praxí ve výrobní sféře.

Seznam rubrik